۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی خبر داد:

پیشنهاد اصلاح ساختار و برنامه جشنواره فارابی به وزارت علوم

پیشنهاد اصلاح ساختار و برنامه جشنواره فارابی به وزارت علوم

رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فارابی با اشاره به اتمام پرداختهای مربوط به هفتمین جشنواره از ارائه پیشنهاد بازنگری و اصلاح در فرآیند برگزاری این جشنواره به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ابراهیم آبادی رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فارابی با اشاره به اتمام پرداخت های مربوط به هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی در آینده نزدیک گفت: پرداخت های مربوط به جوایز هفتمین جشنواره بین المللی فارابی در حال انجام است و امور اداری مربوط به آن نهایی شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست پژوهشگران و استادان حوزه علوم انسانی و اجتماعی درباره عملکرد جشنواره بین المللی فارابی در هفت دوره گذشته  تصریح کرد: این نشست برای بررسی عملکرد این جشنواره برگزار شد و بر این اساس، نامه ای با امضای آقایان دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی، و دکتر وحید احمدی، معاون پژوهشی و فناوری، برای ارائه به دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، ارسال شده است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی افزود: این نامه حاوی پیشنهاد اصلاح فرآیندهای جشنواره و درخواست اجازه برای شروع دور هشتم جشنواره بین المللی فارابی است. این پیشنهادها به شکل تفصیلی و با هدف اثرگذاری بیشتر جشنواره بر کیفیت تحقیقات علوم انسانی کشور و برآمده از چند جلسه کمیته کارشناسی جشنواره با حضور تعدادی از استادان برجسته علوم انسانی و اجتماعی، برخی از داوران دوره های پیشین، اعضای کمیته های علمی و برگزیدگان برای بررسی جدی و نقادانه دوره های گذشته است.

ابراهیم آبادی تاکید کرد: این پیشنهادها تلاش می کند تا کمیت و تعداد آثار کاهش یافته و تمرکز جشنواره بر تحقیقات و بالا رفتن کیفیت آنها باشد که پس از موافقت وزیر محترم علوم و بررسی و تائید در شورای سیاستگذاری جشنواره به مرحله اجرا در می آید.

کد خبر 2857772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha